2022.08.12.

Cel torony

Az érdekességek tárháza

Hogyan ismerd fel versenytársaidat a keresőben?

Konkurenciaelemzés, így kezdj hozzá!

Bizonyos területeken jól felismerhetőek a versenytársak, akik az online és offline elérésben is konkurenseket jelentenek. De ez a ritkább eset. Legtöbbször, főleg az online megjelenéseknél, akár termékkategóriánként vagy szolgáltatásonként különböző konkurensekkel állhatunk szemben. Ha pedig nemcsak helyi, hanem országos elérést is szeretnénk, akkor még nehezebb dolgunk van a konkurenciaelemzés terén.

Ha kíváncsi vagy rá, hogy a keresőben a Te kulcsszavaidra milyen konkurens oldalak jelennek meg, akkor a legelső lépés, hogy összeszedd azokat a keresőszavakat, amelyekre szeretnél megjelenést elérni. Ha ezek megvannak, akkor egyesével keress rá és nézd meg az első találatokat. A hely, ahonnan keresel, befolyással lehet a találatokra, ezért érdemes a böngésző inkognitó ablakát használni, kivéve persze, ha helyi keresésről van szó.

Mit érdemes ellenőrizni a megjelenő weboldalaknál?

A legfontosabb, hogy milyen céloldallal jelennek meg – ez adhat neked is információt arról, hogy neked milyen céloldalt érdemes optimalizálni az adott keresésre. Meg kell nézni, hogy milyen tartalmat biztosítanak, például milyen hosszú, mennyire részletes tájékoztatást ad és mennyire releváns a keresésre. Fontos lehet még az is, hogy mit ajánlanak a látogatónak, illetve milyen cselekvésre ösztönző felhívások szerepelnek az oldalakon, például vásárlásösztönzés, kapcsolatfelvétel, ajánlatkérés.

Ezek alapján elemezd és próbáld meg egyedibbé, jobbá tenni a saját tartalmadat! Általánosságban érvényes, hogy mindig a legrelevánsabb céloldalt érdemes a keresőszavakhoz társítani, hiszen így érhető el, hogy a látogató minél tovább az oldaladon maradjon. Bővebb tartalommal nagyobb relevanciát érhetsz el, ez több okból is kedvező: egyrészt több információt adsz, ami vonzóbbá tehet a látogatók számára, másrészt a Google is jobb helyezésre sorolhat a találatok között.

 

Reméljük a fentiek alapján már Te is bele tudsz kezdeni a konkurenciaelemzés folyamatába, ami nyilván még sok mindent magába foglalhat. De ha ezeket alaposan átgondolod, már sokat javíthatsz weboldalad helyezésein.